Έλα να παίξουμε θέατρο με το «Παραμύθι της Γης»

Η Θεατρική Αγωγή, αν και στη χώρα μας δεν έχει την τιμητική της αποτελεί ένα από τα κυριότερα μαθήματα του σχολικού προγράμματος.

Η κοινωνικοποίηση, η συνεργασία, η ομαδικότητα και η αυτοπεποίθηση είναι τα δώρα που προσφέρει το θέατρο και η θεατρική αγωγή σε ένα παιδί.

Σήμερα θα σας μιλήσω για ένα διαφορετικό βιβλίο. Ένα βιβλίο θεατρικό γραμμένο με σενάριο, ρόλους και ιδέες κοστουμιών που θα μπορούσε να γίνει η ιδέα για την φετινή σχολική γιορτή.

«Το Παραμύθι της Γης» είναι ένα σενάριο γραμμένο απλά με λιτό τρόπο και άμεση γλώσσα για να μπορεί το παιδί να δουλέψει τα λόγια του και να παίξει με αυτά μέχρι να τα μάθει.

Η όμορφη Γη προσπαθεί απεγνωσμένα να πείσει τον Δικαστή του Σύμπαντος ότι είναι αθώα, λέγοντας του την ιστορία της που κρατάει ακριβώς 1000 ημέρες. Κατά βάθος όμως με αυτήν την ιστορία προσπαθεί να πείσει όλους εμάς να την αγαπήσουμε. Μια δίκη ατελείωτη με τον Ήλιο και τη Σελήνη μάρτυρες κατηγορίας, τ’ αστέρια και τις ηλιαχτίδες να ανησυχούν, τη Γη να απολογείται κι έναν Δικαστή να μην αντέχει άλλο. Ένα ταξίδι της Γης, που καθώς περιπλανιέται στο όνειρο και την πραγματικότητα φτάνει από την άρνηση στην αγάπη κι από κει στη δικαίωση και την ελπίδα.

Ένα σύγχρονο πρόβλημα αγγίζει τα παιδιά με μορφή παραμυθιού: η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον και η κατάσταση που έχει φτάσει το ίδιο το περιβάλλον από ανθρώπινο χέρι.

Η ιστορία διαδραματίζεται με τη Γη μας να είναι κατηγορούμενη στο δικαστήριο και τον ήλιο, το φεγγάρι κλπ. να βρίσκονται εκεί ως μάρτυρες.

Το «Παραμύθι της Γης» της Μαρίας Παναγιωτακοπούλου από τις Εκδόσεις Ηδύφωνο αποτελεί μια σύγχρονη ιστορία που θα λατρέψει τα παιδιά και θα συγκινήσει τους μεγάλους.

Τα κοστούμια μπορούν να δημιουργηθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, ακόμα και από την φαντασία των παιδιών με χαρτόνια και μαρκαδόρους.

Θεατρικό Παιχνίδι με βάση την ιστορία:

Παίρνουμε ένα μεγάλο χαρτί και ζωγραφίζουμε στο κέντρο όσα άσχημα έχουμε κάνει εμείς οι άνθρωποι στη Γη. Ύστερα τα κλείνουμε σε ενα κύκλο και απ’έξω ζωγραφίζουμε τρόπους με τα οποία θα μπορούσαμε να τα αντιμετωπίσουμε.

Ζητάμε στα παιδιά να μας φέρουν στο επόμενο μάθημα ένα αντικείμενο που είδαν και πιστεύουν πως θα μπορούσαμε να το κάνουμε μέρος της παράστασης.

Ζωγραφίζουμε την σκηνή του δικαστηρίου.

Μπορείς να το βρεις εδώ

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.