Διαβάσαμε… Τα ψηλά τακούνια της Μαρσέλας

 

Το παραμύθι » Τα ψηλά τακούνια της Μαρσέλας» του Γιώργου Μπουμπούση από τις Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική μου θύμισε πολύ τα παιδικά χρόνια μου. Μόλις τελείωσα την ανάγνωση, έκλεισα τα μάτια και βρέθηκα ξανά στο σχολικό προαύλιο να παίζω κρυφτό με τους συμμαθητές μου.

Οι εκδόσεις Ελληνοεκδοτική για μία ακόμη φορά το έκαναν το θάυμα τους. »Τα ψηλά τακούνια της Μαρσέλας» κυκλοφορεί και είναι έτοιμο να μας αποδείξει πόσο αποδεκτό είναι να τσακωθούμε με τους φίλους μας, ότι μια φιλονικία δεν κρατάει για πάντα και πως κάθε πρόβλημα πρέπει να λύνεται με κουβεντούλα.

 

Για να δούμε όμως την κεντρική ιστορία…

 

 

Η μικρή Μαρσέλα είναι μια γλυκιά καμηλοπάρδαλη που κάθε μέρα παίζει χαρούμενη με τους φίλους της, τον Πάρη τον πίθηκο και την Νταίζη, το μικρό καγκουρό. Το αγαπημένο τους παιχνίδι είναι το κρυφτό διότι και η Μαρσέλα βρίσκει γρήγορα τους φίλους της (λόγω ύψους! ) αλλά και οι φίλοι της την Μαρσέλα, η οποία αδυνατεί να κρυφτεί οπουδήποτε χωρίς να αφήσει ίχνη. Βλέπετε το ύψος της, την προδίδει αμέσως! Όλα αλλάζουν όταν στην παρέα τους καταφτάνει η Φρύνη, μια στρουμπουλή περήφανη ζέβρα. Η Φρύνη θεωρεί ότι η Μαρσέλα δεν παίζει σωστά το παιχνίδι τους και την αποκαλεί »Ζαβολιάρα», μια λέξη που πληγώνει πολύ την μικρή καμηλοπάρδαλη. Η Μαρσέλα ανακαλύπτει με μεγάλη λύπη ότι οι φίλοι της έχουν αρχίσει και βγαίνουν βόλτες ή παίζουν κρυφτό χωρίς να την καλούν μαζί τους. Θα καταλάβουν άραγε το λάθος τους; Πώς θα αντιμετωπίσει η Μαρσέλα την Φρύνη, που τους έχει πείσει όλους πόσο ζαβολιάρα είναι η φίλη τους; ‘Ενα ζευγάρι κόκκινα τακούνια έρχονται με ανατρεπτικό ρόλο να δώσουν την λύση!

 

 

H εικονογράφηση της Μαριάννας Φραγκούλη ζωντανεύει το παραμύθι ενώ τα ζεστά χρώματα στις σελίδες δημιουργούν μια αίσθηση ηρεμίας στο παιδί.

 

Το παραμύθι της Μαρσέλας παρουσιάζει στο παιδί τα ευτράπελα που μπορεί να συμβούν ανάμεσα σε καλούς φίλους και πως μπορούν να τα αντιμετωπίσουν. Η συγχώρεση είναι πρώτη και παίζει πάντα σημαντικό ρόλο, γιατί αν δεν μάθουμε να συγχωρούμε και να λέμε »δεν πειράζει», πώς θα  μπορέσουμε να είμαστε ευτυχισμένοι;

Η διαχείριση του εγωισμού είναι άλλη μια κατάσταση που το παιδί καλείται συχνά από την έναρξη της σχολικής ζωής και της κοινωνικοποίησής του να αντιμετωπίσει. Το παραμύθι μιλάει ΚΑΙ γι’αυτό σύνδεοντάς το με τους βασικούς και απλούς κανόνες συμπεριφοράς.

 

 

Δημιουργική Απασχόληση:

Ιδέες για το πως να αξιοποιήσουμε το παραμύθι που διαβάσαμε! 

🏠 Σπίτι

  • Φτιάχνουμε με ρολό από χαρτί υγείας τους ήρωες του παραμυθιού
  • Δίνουμε ρόλους σε εμάς και το παιδί και παίζουμε το παραμύθι με διαφορετικές φωνές, θα το διασκεδάσετε!
  • Ζωγραφίζουμε την Μαρσέλα και την Φρύνη με τα συναισθήματα που είχαν στην αρχή του παραμυθιού και με τα συναισθήματα που είχαν στο τέλος!

🚌 Σχολείο

  • Φτιάχνω πίνακα από γλασέ χαρτί, κόβω λέξεις από περιοδικά και φτιάχνω λέξεις σωστής συμπεριφοράς όπως »συγγνώμη», » ευχαριστώ» κλπ σε μορφή κολάζ
  • Μοιραζόμαστε σε ομάδες. Η Α’ Ομάδα γράφει τις σκέψεις της Μαρσέλας για την Φρύνη πριν γίνουν φίλες και αφότου γίνονται, η Β’ Ομάδα γράφει το ίδιο αλλά για το πρόσωπο της Φρύνης   (Ιδέα για ανάπτυξη και παραγωγή λόγου/ Δημοτικό).
  • Παίζουμε την ιστορία, μοιράζουμε ρόλους και ταξιδεύουμε με την φαντασία μας στο δάσος. Βάζουμε και άλλα ζωάκια κι έτσι μπορούμε να παίξουμε όλοι 🙂 (για όλες τις ηλικίες)

Με αγάπη,

Άνια

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.